Wat kan je vinden in onze toolbox?

Een Alchemist heeft een toolbox, zijn formules voor hoe hij/zij lood in goud kan doen veranderen, hoe donker in licht kan veranderen ...

Wat is ondernemen?

Ik geloof erin dat ondernemen meer is dan gewoon een product of dienst in de markt te zetten. Natuurlijk is het belangrijk om goede service te leveren en je best te doen.

En dit is eigenlijk maar het topje van ijsberg ...  

Wanneer je succesvol bent, zullen anderen je willen kopiëren. Alleen is de kans dat ze daar in slagen klein, omdat ze alleen maar het zichtbare kopiëren, want het onzichtbare kunnen ze nooit kopiëren omdat dat uniek is aan jezelf.

Wat is dan het onzichtbare?

Energie?

Dat is de energie die je meegeeft in alles wat je doet. Denk je echt dat de prijs de doorslaggevende factor is of klanten al dan niet voor je kiezen?

Neen, voor het merendeel van de mensen is het ‘het gevoel’ dat ze hebben en dat gevoel is meer dan alleen; dat is een toffe, vriendelijke, aangename persoon ...

Het goede nieuws is dat je deze ‘energie’ kan gaan sturen zodat mensen makkelijker voor jou zullen gaan kiezen.

The value of increase.

Wat is de reden dat mensen zaken kopen? Omdat ze ze nodig hebben … altijd? Nu, je hebt uurwerken van 5€ en je hebt er van 500.000€. Ze doen beide net hetzelfde … beide geven ze de tijd weer. Misschien beide zelfs even accuraat en gaan ze een leven lang mee ...

Waarom zou iemand 5.000€ of zelfs 500.000€ aan een horloge geven? Ja, mogelijk kan die van 500.000€ net iets meer dan de tijd weergeven.

Alleen, is dat het prijsverschil waard? Waarom betalen sommige mensen zoveel?

Misschien denk je; ja, het is voor het uiterlijk vertoon, om een bepaalde klasse uit te stralen.

Nu, dat zijn mogelijke redenen.

De echte reden waarom mensen iets kopen is, is voor de ervaring van de value of increase.

Moeilijk om dit juist in het Nederlands te vertalen. Je zou het kunnen vertalen als het verhogen van het  gevoel de eigen meerwaarde.

Dit is een zeer belangrijk iets, dat niet zichtbaar en niet kopieerbaar is.

Wanneer jij the value of increase kan brengen in wat je doet, dan maak jij jezelf hiermee ook weer meer uniek.

Het interne kompas

Een ander belangrijk iets bij ondernemen, is wat we kunnen noemen ‘het intuïtief ondernemen’. Beslissingen nemen op basis van gevoel, het volgen van je interne kompas.

Alleen is het zo dat dit interne kompas bij heel veel mensen bedolven zit onder bergen zand. Wanneer je dat weer vrij kan maken en weer gaat vertrouwen, ga je weer terug veel betere en mooiere zaken gaan realiseren.

Het goede nieuws, je kan de bergen zand verwijderen om zo het kompas weer te gaan gebruiken.

Iedereen heeft dit kompas, niemand is het kwijt, het is alleen bedolven onder het zand!

ik kan je helpen het weer vrij te maken.

De spiegel

Wat onze ervaring is in de buitenwereld, is een weerspiegeling van de binnenwereld of met andere woorden, die dingen die we ervaren in de fysieke wereld zijn een gevolg van hoe we denken en dus handelen. Dit kan een pittige zijn. Neem 2 mensen die gaan Skydiven ... voor de ene is het de beste ervaring ooit en voor de andere is het de ergste ervaring ooit.

Als je wil weten hoe je in het verleden dacht, wat je mindset was en hoe je omging met gebeurtenissen, kijk dan vandaag naar je resultaten. Deze zijn het resultaat van wat de spiegel je toont.

Waar gebeurd, de grootste vergissing die mensen kunnen maken wanneer ze niet tevreden zijn met hun resultaat ...

Waar gaan ze proberen om het resultaat te verbeteren? Juist, in de buitenwereld. En hierdoor wordt het een ‘struggle’ omdat je steeds in gevecht bent met de realiteit en met jezelf. Wanneer je nu veel struggle ervaart, ben je het verkeerde spel aan het spelen.

Als je je resultaten wenst te verbeteren, dan begint dat bij je binnenwereld, je mindset, het mentale en het metafysische.

Verspreid het licht.

In alles wat we doen, ook al is het online software verkopen, hebben we een groter plaatje voor ogen dat we naar onze klanten willen brengen. Als ondernemer is het inderdaad belangrijk om de beste tools te gebruiken en goede skills te hebben. En onderliggend geven we altijd iets extra mee … niet iedereen zal het merken of er direct iets mee doen ... 

Als iemand software bij ons koopt, is het doel dat ze inderdaad beter of sneller dingen kunnen doen voor hun klant.

Dus wij zien het als dat we hen helpen om een betere business te bouwen en niet alleen een stukje software verkopen. Een betere business bouwen, zodat zij hun klanten beter kunnen helpen en gelukkiger kunnen maken. 

Met andere woorden, ongeacht wat jij ook doet, wat kan jij doen om je klanten zich beter te laten voelen (denk aan value of increase), geïnspireerd te laten voelen zodat ook zij een meerwaarde kunnen geven aan hun klanten of aan mensen in hun buurt.

Op die manier verspreiden we elk van ons, elke dag, een stukje licht naar anderen.

Inspireer en geef hun het vertrouwen om het licht te zijn, in wat ze ook doen, en je geef je klant iets mee wat onbetaalbaar is!

Hoe kunnen we van donker, licht maken?

Hiervoor kunnen we een aantal formules gebruiken zoals :

3 Gebieden van ontwikkeling

- Skills

- Business- en verdienmodel (Systemen en automatisatie)

- Mindset – Mentaal – Spiritueel 

The Wheel of Accelerated Growth:

1. Raise awareness

2. Acquire knowledge

3. Apply knowledge

4. Build inner Wisdom

5. Share Wisdom

     (start over again)

     = We kunnen alleen groeien als we anderen ook doen groeien

The reverse model :

Misschien is het pad dat men meestal bewandelt niet meteen het meest efficiënte ...

Wat als we eerst opruimen wat opgeruimd dient te worden, zodat we die dingen die ons belemmeren, kunnen loslaten en ons nog meer en beter kunnen focussen op onze doelen zodat we onze missie kunnen ontdekken en verwezenlijken.

The mirror :

Wat je in de spiegel stuurt, wordt gereflecteerd en keert naar je terug.

Je gedachten creëren je wereld.

Je gedachten zijn zoals een moestuin, wat je er in zaait, zal groeien. Zaai je groenten en bloemen, dan zal je die kunnen oogsten. Zaai je niets en laat je het onkruid woekeren, dan weet je dat je niet veel zal moeten oogsten.

De vraag is dan ook, wie staat er voor de spiegel? Als je het resultaat in de spiegel niet oké vindt, dan moet je zorgen dat het plaatje dat de spiegel vormt, wordt aangepast.  

En dat plaatje zijn je gedachten en je identiteit.  

Je zal alleen je resultaten kunnen veranderen als je ook bereid bent om je identiteit te veranderen!

Je resultaten en je leven zijn een spiegel van je bewustzijn, je gedachten en je identiteit.

De acties die je neemt of niet neemt, zijn hier enkel een gevolg van … (niet andersom)

De Alchemist heeft nog meer tools in zijn tas, die ontdekken we verder op het pad.